Pahlawan Filipina dan Mereka Pencapaian - Biografi Pahlawan Filipina

Dia dikenali sebagai Besar Lumpuh dan Otak Revolusi

Negara Pahlawan Filipina untuk melawan spanyol dengan novel Noli Saya Tangere dan El Filibusterismo pada masa penaklukan Sepanyol di negara iniDia adalah seorang Filipina revolusioner dan pahlawan kepada pengasas paling tinggi, yang Mulia ke Katipunan anak-Anak Kota atau Katipunan, perkumpulan rahasia khusus untuk memerangi spanyol untuk menduduki Filipina. Dianggap sebagai salah satu yang paling kuat dan paling umum di masa revolusi Filipina.

Dia adalah salah satu dari pinakahinahangaang pahlawan Filipina.

Dia adalah salah satu memulihkan La Liga Orang yang memberi sokongan untuk Pergerakan dan lain-Lain reformasi. Dia mengetuai pasukan Filipina dalam pertama melawan Spanyol dalam tahun-tahun terakhir Revolusi, dan kemudian dalam Perang Bahasa spanyol-Amerika, dan"melawan"Amerika dalam Perang Filipina-Amerika.

Propaganda dan satiristang Filipina revolusioner

Dia adalah salah satu yang tertinggi pegawai Filipina Revolusi dan salah satu yang tertinggi pegawai-pegawai Katipunan. Dia terkenal di buku sejarah Filipina seperti Otak Katipunan. Dia adalah diakui sebagai 'Putera Penyair inggris' dan dianggap sebagai William Shakespeare Filipina untuk sumbangan dan pengaruh pada orang lain. Romantis terkenal romansa abad ke, Florante dan Laura, adalah ciptaan yang terbaik. Berani isteri pemimpin Ilokano pemberontak itu adalah Diego Mereka. Berikut kematian isterinya, dia mengetuai kumpulan itu di revolusi terhadap bahasa spanyol. Itu merujuk kepada tiga imam Katolik Filipina (Mariano Gomez, José restoran dan pelancongan, dan Jacinto Zamora), yang terbunuh dalam tujuh belas bulan februari di Bagumbayan kolonial spanyol berkuasa untuk dakwaan rasuah yang buah Cavite pemberontakan. Salah satu yang paling muda umum di Filipina pada Filipina Revolusi dan Filipina-Perang Amerika. Dia telah diketahui untuk beliau berjaya serangan di barak sepanyol di Paombong, dalam Pertempuran Quingua dan dalam perjuangan terakhir dalam Pertempuran Depan Lulus dalam perang Filipina-Amerika. Dikenali sebagai pemimpin civic, pendidik dan pengasas Gadis Pramuka Filipina (DEC). Semasa Jepang pekerjaan, dia dibunuh di disyaki sedang rusia-bersimpati kepada gerila. Dia terkenal untuk gambar-gambar Lukisan, lakaran menyeret mayat dikalahkan gladyator di Colosseum di Roma. Itu nakakabagbag-perasaan kejadian ia boleh disamakan dengan nasib sial Filipina di bawah Sepanyol. Dianggap sebagai salah satu yang terbesar angka purba Filipina sejarah. Dia adalah salah satu yang pertama pertempuran di penaklukan Sepanyol alasan untuk membunuhnya Ferdinand Magellan. Dikenal sebagai"Bapa Bahasa Filipina."Dia juga adalah"Ayah Republik Filipina", dia menjadi Presiden pertama Commonwealth Filipina di bawah kerajaan Amerika di awal abad ke. Dia mencoba untuk mempromosikan patriotik sentimen ilustradong Filipina, atau borjuis, menentang baru-baru ini laman web sepanyol. Filipina revolusioner yang dikenal sebagai 'explore' karena umur. Dia juga dikenal sebagai 'Ibu Katipunan', 'Ibu dari Revolusi' dan 'Ibu Balintawak untuk sumbangan.

Dikenali sebagai yang terakhir Filipina umum untuk menyerahkan kepada rakyat Amerika.

Selepas tangkap Jenderal Aguinaldo, dia menjadi komandan baru-in-chief angkatan Filipina.

Filipina doktor dan salah satu orang yang paling penting dalam Revolusi terhadap kolonyalistang sepanyol.

Dia bergabung dengan yang baru dianjurkan Philharmonic dan ditugaskan Bonifacio untuk berbicara dengan Dr.

Jose Rizal tentang rencana Katipunan untuk bangkit melawan spanyol berkuasa.

Presiden Filipina yang dikenal sebagai 'Presiden Massa Filipina'. Sebagai presiden, dia membuka pintu untuk rakyat di mana mereka akan diberi peluang untuk mendekati dia terus dan memberi mereka lebih banyak kebebasan untuk menyatakan penderitaan mereka. Hari ini, dia kepimpinan dan kebaikan adalah ciri-ciri telah mencari di pemimpin. Ibu negara hero Filipina, Jose Rizal Sebagai guru pertama Rizal, dia memiliki pengaruh yang mendalam pada pembangunan dan terinspirasi dia mengambil nya obat-obatan. Sebagai ibu yang dianggap musuh berkuasa sepanyol, (sering menjadi sasaran.

Dia juga disertai Rizal untuk pengasingan di Dapitan.

Semasa pemerintahannya, dia berjaya ditentang pencerobohan sepanyol dan disekat penyebaran Katolik Roma di pulau.